torsdag 10 april 2014

Bra besked

Jag fick två bra besked de senaste dagarna.

1. Jag fick permanent uppehållstillstånd i Sverige!
Processen gick väldigt smidigt så jag blev imponerad av Migrationsverket.

2. Jag fick VG på kursen i universitetsgrammatik!
Jag var den fjärde bästa i klassen (ca. 30 studenter, och de flesta är svenska). Jag blev glad.

Att läsa grammatik för svenska studenter var väldigt annorlunda jämfört med att läsa svenskgrammatik som främmande språk. När vi läste svenska som främmande språk, läste vi grammatik för att kunna använda svenska, medan i den här kursen läste vi för att kunna analysera texter. 
På så sätt var den här kursen inte så hjälpsam för mitt ursprungliga mål. Jag kommer nog inte studera svenska vid universitetet på ett tag.


Nu studerar jag vid universitetetsvenska! Jag började läsa Juridisk översiktskurs för två veckor sedan och det är väldigt intressant!

1 kommentar: