lördag 3 maj 2014

Vet ni vad?

Vi ska skaffa en katt!! 

Som jag skrev tidigare, vaktade vi två söta sibiriska katter hos svärmors kompis i julas. I mars födde en av katterna fem kattungar! Min man besökte dem och vi bestämde oss för att köpa en hane.

Han ska bo med sin mamma tills han blir tre månader, dvs i mitten av juni. Efter det, kommer han flytta in hos oss!

Det är verkligen spännande!

En del skulle undra varför vi köper en raskatt. En anledning är att det sägs att sibiriska katter är vänliga mot kattallergiker. Enligt blodprov har jag kattallergi, men jag fick ingen allergireaktion när jag bodde med dem. Min man ville ha en raskatt också. Det känns tryggt att köpa katten från uppfödare vi känner. 

Innan han flyttar in hos oss, kommer mycket att hända. Min make börjar jobba som läkare, jag har en tenta och vi flyttar. Jag måste planera tillräckligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar