söndag 28 september 2014

Kassör

Nu sitter jag i styrelsen i studentorkestern som kassör. Vi hade årsmöte för 10 dagar sedan.

Det var i maj när valberedningen ringde mig och sa att jag är nominerad till styrelsen. Det var helt oväntat, och i början var jag inte säker om jag kan. Men jag var ändå glad att någon faktiskt tänkte att jag är lämplig. I orkestern har vi tre personer i styrelsen, ordförande, kassör och sekreterare. 

Jag tänkte att det är ett bra tillfälle att ta ansvar i en förening och sa att jag kan tänka mig att bli kassör om de också tycker att jag är lämplig. (Ordförande och sekreterare skulle bli för krävande för mig pga språket.)

Ja, det är det första året på juristprogrammet och det blir ett tufft år. Men det kändes som att detta är sista året jag kan vara så aktiv i orkestern. Jag tror och hoppas att jag kommer lära mig mycket i styrelsen som jag har nytta av i framtiden. 

1 kommentar:

  1. Det är alltid bra att ha erfarenhet från föreningsarbete och det blir säkert kul! Men var rädd om dig och stressa inte. Gör lite yoga?

    kram kram

    SvaraRadera