onsdag 26 februari 2014

Hurra!

Igår klarade min kära make sista tentan på läkarprogrammet, och nu har han tagit examen! Han är äntligen läkare! 

Han ska hitta AT-tjänst någonstans i Sverige, och det kommer att hända mycket i vårt liv. Vi vet inte var vi bor efter våren, om vi bor kvar i Skåne eller flyttar till någon annanstans, kanske till Norrland?? 

Jag vill bo nära en stor stad så att jag kan fortsätta studera på universitet eller eventuellt kan söka jobb. Ärligt talat vill jag bo nära Stockholm. Alla i min makes familj bor i Stockholm så det blir trevligt om vi kan bo där, men det kanske är svårt att hitta AT-tjänst. Ett annat bra alternativ är Skåne, eftersom vi har många kompisar här. 

Vi får se vad som kommer att hända.

2 kommentarer:

  1. Mycket spännande. Jag är övertygad om att det blir bra. Och om ni hamnar någonstans långt bort från alla skolor, så kanske du kan plugga på distans. Ja, vilket äventyr som väntar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag skulle hitta någonting bra att göra!

      Radera