onsdag 5 februari 2014

Kattvakt

Jag och min man vaktade katter under julhelgen. Det var hos en vän till min svärmor och vi bodde med deras två söta katter i två veckor när familjen var bortrest.  Nu tänker jag att jag också gärna skulle vilja ha en katt i framtiden!

Jag tänkte inte att jag skulle bli så förtjust i katter.
Tidigare, när jag fortfarande bodde i Japan, var jag inte så van vid husdjur. Därför var jag nervös när jag besökte kompisar som har hund eller katt hemma. Jag var orolig för allergi också.

Men jag har ändrat mig sedan jag flyttade hit. Min svärmor har också två katter och jag har blivit van vid dem. Dessutom fick jag inte allergireaktion.  Jag tyckte mer och mer om de katterna. Och nu i julas fick vi den trevliga uppgiften som kattvakter.

Det gör skillnad att bara träffa katter och att faktiskt ta hand om dem. Katter är ganska självständiga djur och det var enklare att ta hand om dem än jag trodde.  

De var söta, fina katter. En var kattunge och var mycket social: hon tyckte om att leka eller sova med oss.  Den andra var blyg i början men började så småningom leka med oss.  


Ja, det var en trevlig julhelg. Jag skrev mycket om katter, men vi hade förstås trevligt med släkten också! 

2 kommentarer:

  1. Älskar katter <3 <3 Jag var jätteallergisk förut men det har helt magiskt gått över... till slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade tur med allergien! Hoppas att min också har gått över.

      Radera